Klant uitgelicht – Gijsberts Keukens Tegels en Sanitair

30 oktober 2019

Voor deze editie van ‘klant uitgelicht’ spreken we niet met één, maar met drie medewerkers van Gijsberts Keukens-Tegels-Sanitair. We houden een interview met Ivo, John en Anne, samen zijn zij verantwoordelijk voor de afdeling Keukens van Gijsberts.

Van een loods naar een showroom

We gaan terug naar het begin. 45 jaar geleden werd Gijsberts opgericht door Bertus Gijsberts. In 2002 nam zijn zoon Lammert-Jan de zaak over, hij is nu nog steeds de eigenaar. Oorspronkelijk begon Gijsberts met de verkoop van buitentegels en bouwmaterialen, in een loods. Later kwamen daar ook binnen tegels bij, soms een badkamer en zelden een kleine keukenopstelling. “Het was echt zoals dat vroeger ging, dan kwam er een klant en moest je tussen de zeilen in de loods gaan zoeken naar een tegel die je kon verkopen” vertelt Ivo.

Samenwerking

Sinds vorig jaar augustus leiden Ivo, John en Anne samen de afdeling keukens binnen Gijsberts. Dit was ook het moment dat Anne begon bij het bedrijf. Ze werkte eerder ook al in de keukenbranche. “Ik heb interieuradvies gestudeerd en volg nu ook naast mijn baan de studie interieurvormgeving, dit kan ik goed combineren” vertelt ze.

John zit al langer bij het bedrijf, maar is toch wel een opvallende carrière switch ondergaan. “Ik heb in het leger gezeten, maar toen ik daar vanwege een blessure niet meer aan de gang kon ben ik als verkoper bij een keukenzaak gaan werken”. Inmiddels werkt John al 4,5 jaar bij Gijsberts.

Ivo is de veteraan op de afdeling, hij werkt namelijk al 16 jaar bij het bedrijf. “Ik ben begonnen op de badkamerafdeling. Toen John bij Gijsberts kwam werken kwam ik steeds vaker van de badkamerafdeling naar de keukens. Toen onze collega na 18 jaar wegging hebben we besloten om het samen te doen, en ben ik definitief naar de keukenafdeling gegaan. Dat is nu ongeveer 2 jaar geleden.”

“We hebben toen een keuze gemaakt, je moet namelijk op zo’n punt kijken waar je meer uit kunt halen en hoe je jezelf kan onderscheiden. We zijn toen een keukenspeciaalzaak geworden en zijn ons gaan focussen op het hogere segment” vult John aan. “De keuze die we destijds hebben gemaakt heeft goed uitgepakt, daar zijn we erg blij mee. We hebben een klein team dus maken dit soort beslissingen samen”.

Klanten

Bij Gijsberts staan de klanten voorop. Ivo, John en Anne vinden het belangrijk om eerlijk te zijn tegen klanten en een goede service te verlenen. “We hebben een goed product met een goede service. Een keuken is een grote aankoop en daar moet de klant rustig over nadenken”. Ivo: “Ik zeg altijd: u heeft een keuken nodig, ik niet. Of die keuken er meteen komt of pas over een half jaar, dat maakt ons dan ook niets uit”.

Ook de samenwerking op de afdeling verloopt soepel. John vertelt: “We werken met zijn drieën goed samen, daardoor voelen we minder druk op de afdeling. We helpen elkaar en elkaars klanten. We werken dan ook in naam van Gijsberts en niet persoonlijk. Dat stukje verkoop en het verlenen van een goede service sluit aan bij het stukje samendoen”.

Gijsberts en Arte

“We zijn nog niet zo heel lang klant bij Arte, maar hadden direct een goede klik. We zijn een relatief klein bedrijf en vinden het belangrijk om een goed gevoel te hebben bij een samenwerking. Het gaat ons niet om de prijs, maar om de klik en hoe een bedrijf in elkaar zit.” vertelt John. “We hebben een wederzijds vertrouwen naar elkaar, de samenwerking is super en tot nu toe zijn we erg tevreden” sluit hij af.

 

We bedanken Ivo, John en Anne voor het leuke gesprek!

 

Contact

Vlijtseweg 190

7317 AM, Apeldoorn

T. 055 521 9175

E. keukenafdeling@gijsbertsbv.nl

Benieuwd of wij iets voor uw project kunnen betekenen?