“Bij Arte kiezen we ervoor om mee te helpen aan de verduurzaming van de samenleving. We weten dat je pas écht kunt genieten met een goed geweten. Daarom produceren wij werkbladen met een eerlijk verhaal. Een verhaal dat is ontstaan vanuit één krachtig principe: overal waar we komen, willen we de wereld mooier maken en de kwaliteit van leven verbeteren. Van de groeves van onze leveranciers tot in de keukens van onze klanten. Waar ter wereld we ook zijn.”
Waarom B Corp?
Als B Corporation laten we zien dat we koploper zijn op het gebied van duurzaam ondernemen. Het B Corp certificaat is een internationale certificering voor bedrijven die een grote, positieve impact hebben op mens, milieu en maatschappij. We sluiten aan bij een beweging van bedrijven als Patagonia, Fairtrade Original en Mud Jeans. Bedrijven die net als wij niet de beste ter wereld willen zijn, maar wel het beste vóór de wereld willen zijn.
Hoe wordt je B Corp?
Een B Corp organisatie moet voldoen aan de hoogste normen op het gebied van maatschappelijk en duurzaam ondernemen. Die niet alleen winstgevendheid nastreven, maar ook mens, milieu en maatschappij als uitgangspunt nemen. Een certificaat wordt alleen toegekend bij een score hoger dan 80 punten, die wordt bepaald door het ‘B Impact Assessment’. Een manier om de duurzame en sociale impact van een organisatie te meten.
Daarnaast moeten organisaties aantonen dat zij transparantie nastreven. B Corporations worden iedere drie jaar opnieuw beoordeeld en gecertificeerd. Dit houdt ons scherp en helpt ons nóg betere keuzes te maken. We blijven in de komende jaren meer dan ooit kritisch naar onszelf kijken om nieuwe stappen te zetten voor meer positieve impact.
Over B Corp
De B Corp-certificering is een onderscheiding, maar het is ook een beweging van bedrijven die niet het beste ter wereld willen zijn, maar wel het beste vóór de wereld. Het is het resultaat van de inspanningen die een bedrijf doet om zijn acties en engagement voor de toekomst en de planeet te tonen.
B Corp vestigt de aandacht op bedrijven die de hoogste normen halen op het gebied van sociale en milieuprestaties, transparantie en verantwoordelijkheid. Met andere woorden, B Corp zet ondernemingen in de kijker die hun winstoogmerk verzoenen met het collectieve belang van de samenleving. B Lab is inmiddels actief in 85 landen en sinds vijf jaar ook in Nederland. Er zijn op dit moment meer dan 5000 ‘B Corps’ wereldwijd, waarvan zo’n 800 in Europa en ruim 100 in Nederland.